ORGANISATIE
Vrijwilligers
BE PART OF IT!
Laren maken we met elkaar, vóór de leden en dóór de leden. Gelukkig hebben we binnen onze vereniging honderden vrijwilligers. Om te beginnen hebben alle jeugdteams van Laren natuurlijk al coaches, managers en trainers, die zich vrijwillig inzetten voor het team van hun kind(eren). Daarnaast kent Laren ook nog enthousiaste vrijwilligers, die op meer overkoepelende vlakken bijdragen aan het hockeyplezier en verenigingsleven.
WHAT’S IN IT FOR YOU?
Binnen Laren is van alles te doen en te organiseren, er is voor ieder wat wils. Zo kun je met je eigen kennis en kunde meehelpen de club naar een hoger plan te trekken. Je krijgt er bovendien nieuwe contacten, leuke ervaringen en veel plezier en gezelligheid voor terug. Het wordt daarbij ook nog eens een extra leuk jaar op de club vanwege het 100-jarig bestaan en de vele lustrum festiviteiten die zullen plaatsvinden. Het perfecte moment dus om als vrijwilliger in te stappen!
VACATURES
Op deze site worden de actuele vacatures gepubliceerd. Leden, ouders van leden en/of overige geïnteresseerden kunnen zich hier oriënteren op de mogelijkheden en aanmelden.
Hieronder staan alle actuele vacatures gepubliceerd. Klik op het pijltje in ieder tabblad voor een korte beschrijving van de vacature.
CONTACT & INFORMATIE
Bij vragen over de verschillende mogelijkheden kun je altijd contact opnemen met Annuschka Hartman van de Vrijwilligerscommissie (via 06-31969732 of
[email protected]). Zij informeert je graag verder!
-
Jeugdtafel: Lijncoördinator MO16 & MO18
Vind jij het leuk om een rol te spelen bij de coördinatie voor de jeugdteams? Dan is de Jeugdtafel op zoek naar jou!
WIE ZIJN WIJ
De Jeugdtafel bestaat uit ca. 20 lijncoördinatoren. Als lijncoördinator ondersteun je de jeugdorganisatie en zorg je voor een veilige en sportieve omgeving waar elk kind zich kan ontwikkelen. Er zijn op dit moment twee vacatures omdat de huidige lijncoördinatoren er na een aantal jaren mee stoppen. We zoeken iemand voor MO16 en voor MO18 die dit minimaal één jaar wil doen.
WAT GA JE DOEN
Jij bent een cruciale schakel in de communicatie tussen de Technische Commissie (TC), jeugdteams, ouders en andere commissies. Je speelt een belangrijke coördinerende rol bij de teamindelingen.
Ook kun je het verschil maken voor speelsters in de puberleeftijd en een bijdrage leveren aan hun hockeyplezier. We vergaderen een aantal keren per seizoen samen met een gezellige groep van coördinatoren van de ander lijnen.
HOEVEEL TIJD KOST HET
De Jeugdtafel is actief gedurende de competitiemaanden. Gedurende de competitieperiode ben je er gemiddeld 1 uur per week mee kwijt. De werkzaamheden kun je grotendeels uitvoeren in je eigen tijd. En je hebt meteen je vrijwilligerspunten voor het hele jaar.
CONTACT
Heb je interesse of eerst nog wat vragen? Neem dan contact op met Annuschka Hartman via [email protected] of
06-31969732. Of direct met één van de coördinatoren die nu de rol vervullen, [email protected] en [email protected]. -
Sponsorcommissie
WIE ZIJN WIJ
De belangrijkste taak van de Sponsor Commissie is het werven van nieuwe sponsoren en het beheren van bestaande sponsorrelaties.
De Sponsor Commissie zal de komende jaren verder inzetten op verdergaande professionalisering, o.a. door meer structuur en continuïteit aan te brengen en te focussen op verduurzaming en innovatie.
WAT GA JE DOEN
Voor de Sponsorcommissie zijn we op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die zich willen inzetten voor zowel de werving van nieuwe sponsoren (business development) als ook voor het behoud van de huidige sponsoren en het zorgen voor verlenging van de bestaande contracten (accountmanagement). Naast de commerciële activiteiten houd je je ook bezig met de nodige administratie en organisatie, zoals het opstellen van contracten en het verzorgen van de sponsoruitingen. Ook zal je regelmatig communiceren naar de sponsoren, evenementen (laten) organiseren en de business club(s) opzetten en onderhouden.
HOEVEEL TIJD KOST HET
Gemiddeld 10 uur per maand. En eens per 4-6 weken kom je bij elkaar met jouw overige commissieleden om de voortgang te delen en nieuwe plannen te maken.
WIE BEN JIJ
• Sales en netwerken is jouw drive, waarmee jij Laren kan helpen nieuwe sponsoren binnen te halen. Of je bent juist goed in het onderhouden van de contacten met bestaande sponsoren en weet ze in de watten te leggen.
• Je bent empathisch en kunt onderhandelen om het beste sponsorpakket samen te stellen, zodat de sponsor zich met een tevreden gevoel bij ons aansluit.
• Je bent representatief en voelt je thuis op de borrels en events die de Sponsorcommissie organiseert voor haar sponsoren.
• Een (groot) netwerk om uit te putten is altijd handig, maar niet persé noodzakelijk.
• Een teamplayer puur sang, we winnen samen.
• Het is fijn als je sociaal bent ingesteld en voor Laren het verschil wil maken!
CONTACT
Wil jij je commerciële talent inzetten voor onze hockeyclub? Neem dan direct contact op met Bert de Jong via [email protected] of 06-21593404.
-
Vrijwilligers Commissie
WIE ZIJN WIJ
Laren kan niet bestaan zonder de vele vrijwilligers die helpen alles in goede banen te leiden.
De vrijwilligers Commissie (VWC) wil een klimaat realiseren waarbinnen het makkelijk is om vrijwilligers te interesseren en te behouden. De VWC ondersteunt de verschillende commissies bij de werving van nieuwe vrijwilligers en is een centraal aanspreekpunt voor (ouders/verzorgers van jeugd-) leden met vragen over de verschillende vrijwilligersmogelijkheden binnen Laren. Hierbij vervult de VWC de rol van aanjager en coördinator.
WAT GA JE DOEN
Als lid van de VWC breng je vraag en aanbod van vrijwilligers bij elkaar. Dit doe je door inzicht te geven in de werkzaamheden van de verschillende commissies, het toegankelijk maken van de openstaande functies via de juiste (on- en offline) kanalen, de organisatie van ludieke wervingsacties en het rechtstreeks benaderen van potentieel geïnteresseerde vrijwilligers.
Daarnaast draag je zorg voor de waardering van de vrijwilligers binnen de club en behartig je waar nodig hun belangen.
HOEVEEL TIJD KOST HET
De werkzaamheden kun je grotendeels uitvoeren in je eigen tijd. Soms is het nodig dat je aanwezig bent bij een wervingsactie of andere bijeenkomst. Gemiddeld ben je er 1 à 2 uurtjes per week mee kwijt.
WIE BEN JIJ
Een enthousiast en sociaal persoon met creatieve ideeën en daadkracht, die er niet voor schroomt om op (onbekende) mensen af te stappen en iets van ze te vragen en die het leuk vindt om met de verschillende commissies contact te onderhouden. Een achtergrond in Recruitment en/of HR is een “nice to have”.
CONTACT
Voor vragen of om je aan te melden, kun je contact opnemen via: [email protected].
-
Laren Klusteam
WIE ZIJN WIJ
Een gezellig team van enthousiaste aanpakkers dat een aantal keer per jaar samenkomt en onder begeleiding van de commissie Beheer diverse opknapwerkzaamheden verricht aan het clubhuis en complex.
WAT GA JE DOEN
Een aantal keer per jaar wordt er een klusdag georganiseerd met na afloop natuurlijk een gezellige borrel. Zo heeft het Klusteam bijvoorbeeld de materiaalruimte opgeknapt zodat de hockeymaterialen weer netjes bewaard en opgeborgen kunnen worden. De komende tijd zal de focus vooral liggen op het optimaliseren van het clubhuis en complex, ter voorbereiding op het lustrumjaar.
HOEVEEL TIJD KOST HET
Een aantal keer per jaar een dag(deel) in het weekend.
WIE BEN JIJ
Een handiger klusser, die graag de handen uit de mouwen steekt en van gezelligheid houdt.
CONTACT
Voor vragen of om je aan te melden, kun je contact opnemen via: [email protected].
-
Toernooi Commissie
WIE ZIJN WIJ
Binnen de Toernooi Commissie werken we samen en verdelen we o.a. de onderstaande taken:
- Het opstellen van een jaarkalender met de toernooien
- Het versturen van de uitnodigingen
- De communicatie met de ingeschreven verenigingen
- Het opstellen van de begroting voor elk toernooi
- De verwerking van de aanmeldingen voor het toernooi
- Het rangschikken van de aanmeldingen naar categorie
- Het vastleggen van de scheidsrechters
- Het regelen eten en drinken
- Het regelen van de EHBO
- Het opstellen van het toernooischema
- Het regelen van de prijzen voor de winnende teams
- Communicatie met de betrokken commissies binnen onze vereniging
- Contact met sponsorcommissie i.v.m. mogelijke adverteerders
- Het maken van een draaiboek voor het toernooi
- Het regelen van vrijwilligers voor op de toernooidag
- Het ontvangen van de gasten tijdens de toernooidagen
WAT GA JE DOEN
De Toernooi ommissie is op zoek naar leden, zodat de hierboven beschreven werkzaamheden zo goed mogelijk verdeeld kunnen worden
HOEVEEL TIJD KOST HET
Gemiddeld 1 uur per week. En soms is het nodig dat je ook aanwezig bent bij de toernooidagen zelf.
WIE BEN JIJ
Je kunt organiseren, het overzicht bewaren en bent communicatief vaardig en handig met Social Media en Microsoft Excel.
CONTACT
Voor vragen kun je contact opnemen met: [email protected] of meld je meteen aan via deze link: Laren Superheld
-
Zaalhockey Commissaris
WIE ZIJN WIJ
De Zaalhockey Commissie is belast met het wedstrijdsecretariaat voor de zaal en coördineert de zaalwedstrijden. De commissie houdt zich bezig met de volgende werkzaamheden:
- Opgave zaalteams aan KNHB
- Controle op planning en uitslagen zaalwedstrijden
- Zorgen dat de zaalteams eigen scheidsrechters regelen
- Coördinatie aan-/afmeldingen zaalhockey
- Organisatie van de zaalhockey informatieavond
WAT GA JE DOEN
De Zaalhockey Commissie is op zoek naar extra leden, zodat de hierboven beschreven werkzaamheden zo goed mogelijk verdeeld kunnen worden.
HOEVEEL TIJD KOST HET
De Zaalhockey Commissie start op in september en is actief tot aan de voorjaarsvakantie in februari. Gedurende deze periode ben je er 1 à 2 uurtjes per week mee kwijt. De werkzaamheden kun je grotendeels uitvoeren in je eigen tijd.
WIE BEN JIJ
Je bent administratief een kei, werkt gestructureerd en heel precies. Je houdt van puzzelen en hebt gevoel voor schema's.
CONTACT
Voor vragen kun je contact opnemen met: [email protected] of meld je meteen aan via deze link: Laren Superheld
-
Antipest Commissie
WIE ZIJN WIJ
Om een veilig sportklimaat daadwerkelijk te borgen, is de Commissie Veilig
Sportklimaat (Commissie VSK) in het leven geroepen. Deze commissie draagt actief bij aan
een veilig sportklimaat door het opstellen en up to date houden van gedragsregels en
beleid. De Antipest Commissie maakt deel uit van de Commissie VSK en is het aanspreekput voor iedereen die te maken heeft met overtredingen van de gedragsregels, of je nu de overtreder of de gedupeerde van de overtreding bent.
WAT GA JE DOEN
De Antipest Commissie heeft ook een team van Veld Hosten in het leven geroepen. Met name voor dit team zoeken we nieuwe vrijwilligers.
De Veld Hosten zorgen ervoor dat een wedstrijd gespeeld wordt volgens de gedragsregels van Laren. Net voor de aanvang van de wedstrijd haalt de Veld Host de 2 aanvoerders, de scheidsrechters en de 2 coaches naar de middenstip en legt het volgende uit:
- Scheidsrechters zijn vrijwilligers die hun best doen en soms fouten maken maar altijd gelijk hebben in dit spel.
- Aanvoerders zijn de enigen die met de scheidsrechters overleggen.
- Aanvoerders overleggen alleen met hun eigen team.
- Coaches van de teams coachen alleen hun eigen team en zorgen dat hun begeleidend publiek niet coacht, niet de scheidsrechters aanspreekt en zich gedraagt.
- Alle spelers spelen een sportief spel.
Deze afspraken laat je als Veld Host bevestigen door de 2 aanvoerders. Dan laat je de wedstrijd beginnen. Alles bij elkaar duurt dit maar 2 minuten.
Door de inzet van Veld Hosts is het gedrag op en om het veld verbeterd. De reacties op de aanwezigheid van de Veld Hosts is meestal positief.
HOEVEEL TIJD KOST HET
Om de zoveel weken ben je ingedeeld om op zaterdag bij aanvang van een aantal jeugdwedstrijden de hierboven weergeven regels toe te lichten en de gang van zaken op en om de velden in de gaten te houden. Het is niet nodig om bij aanvang van elke jeugdwedstrijd de huisregels uit te leggen, de Antipest Commissie weet welke teams hiervoor in aanmerking komen.
WIE BEN JIJ
Je hebt een goed moreel kompas, bent empathisch en staat sterk in je schoenen. Je hebt er geen moeite mee om anderen op hun gedrag aan te spreken en kan dat ook op een ludieke manier doen.
CONTACT
Voor vragen of om je aan te melden, kun je contact opnemen via: [email protected].
-
Blaashal Commissie
WIE ZIJN WIJ
De Blaashal Commissie ontfermt zich jaarlijks over de op- en afbouw van de blaashal en het onderhoud ervan. De commissie houdt zich ook bezig met de verhuur van de blaashal aan externe partijen en de inhuur van de Klaas Bouthal.
WAT GA JE DOEN
De Blaashal Commissie is op zoek naar extra leden, zodat de hierboven beschreven werkzaamheden zo goed mogelijk verdeeld kunnen worden.
HOEVEEL TIJD KOST HET
De blaashal wordt in november opgebouwd en in maart afgebroken. Gedurende deze periode ben je er 1 à 2 uurtjes per week mee kwijt.
WIE BEN JIJ
Een enthousiaste aanpakker, die graag de handen uit de mouwen steekt.
CONTACT
Voor vragen of om je aan te melden, kun je contact opnemen via: [email protected].
-
Arbitrage Commissie
Breng jij graag orde in de chaos en hou je van een goed schema of proces? De Arbitrage Commissie zoekt slimme puzzelaars en gestructureerde aanpakkers! Help ons om elke jeugdwedstrijd van een scheidsrechter te voorzien of coördineer de opleiding van onze toekomstige fluithelden. Beide rollen zijn flexibel, grotendeels vanuit huis te doen en kosten maar 1 à 2 uurtjes per week. Onmisbaar werk, grote impact – en je helpt de club én onze jeugd vooruit. Doe je mee?
WIE ZIJN WIJ
De Arbitrage Commissie houdt zich bezig met de opleiding, examinering en begeleiding van nieuwe scheidsrechters. Daarnaast zorgt de commissie ervoor dat er elk weekend scheidsrechters worden ingedeeld voor de jeugdwedstrijden. We moeten dit als club met elkaar doen zodat onze kinderen lekker kunnen hockeyen en de wedstrijden door kunnen gaan!
WAT GA JE DOEN
De Arbitrage Commissie zoekt op dit moment specifiek naar vrijwilligers voor de wekelijkse indeling van scheidsrechters voor de jeugdwedstrijden en naar vrijwilligers voor de coördinatie van de opleiding & begeleiding van nieuwe scheidsrechters.
Indeling scheidsrechters jeugdwedstrijden:
- Met bijna 1500 actieve jeugdleden op Laren, komt de Arbitrage Commissie handen en voeten te kort bij het aanwijzen van fluitbeurten voor de jeugd.
- Dit betreft een administratieve klus (waarvoor je geen fluitervaring nodig hebt en die je vanuit huis kan doen), waarbij je de namen invult van de scheidsrechters bij de jeugdwedstrijden in LISA (het administratiesysteem op Laren).
Coördinator opleiding & begeleiding:
- Alle A en B jeugd dient een scheidsrechterskaart te halen. Dit wordt ook verlangd van alle ouders van de jongere jeugdleden, zodat er voldoende en fatsoenlijke scheidsrechters beschikbaar zijn voor de wedstrijden vanaf D jeugd en ouder.
- Direct na het theoretische examen worden scheidsrechters begeleid door ervaren scheidsrechters. De begeleiding bestaat uit het bekijken van de pas beginnende scheidsrechters en het geven van aanwijzingen aan de jonge scheidsrechters over hun fluiten. Doel van de begeleiding is aankomende scheidsrechters op hun gemak te stellen en hen ervaring op laten doen met de basisregels en praktijk. Daarmee worden ze naar een fatsoenlijk fluitniveau gebracht.
- De Coördinatoren opleiding & begeleiding zorgen voor een goed ingericht proces waarbij:
- de A en B jeugd en ouders van jongere jeugdleden worden aangespoord hun scheidsrechterskaart te halen;
- examinering van aankomende scheidsrechters tijdig plaatsvindt en administratief wordt verwerkt;
- ervaren scheidsrechters worden ingezet voor de begeleiding van pas beginnende scheidsrechters; en
- informatieavonden worden georganiseerd voor coaches, pas beginnende scheidsrechters en begeleiders.
HOEVEEL TIJD KOST HET
Beide functies zijn voornamelijk administratief en kosten gemiddeld 1 à 2 uurtjes per week. Deze zijn flexibel in te delen en vanuit huis te doen.
WIE BEN JIJ
- Voor beide functies geldt dat je administratief een kei bent en heel gestructureerd en precies werkt.
- Indeling scheidsrechters jeugdwedstrijden: je houdt daarnaast ook van puzzelen en hebt gevoel voor schema's.
- Coördinator opleiding & begeleiding: je bent daarnaast ook goed in het opzetten van nieuwe processen en het gestructureerd en gedisciplineerd uitvoeren daarvan.
CONTACT
Voor vragen of om je aan te melden, kun je contact opnemen via: [email protected].
-
Evenementen Commissie
WIE ZIJN WIJ
De Evenementen Commissie is betrokken bij de organisatie van diverse evenementen, zoals de Super Sundays, Startup Sunday, het Familietoernooi, jeugd- en clubfeesten, de Gooise Jeugd Kampioenschappen (GJK) en diverse Lustrum festiviteiten.
WAT GA JE DOEN
Wij zijn altijd op zoek naar vrijwilligers die op oproepbasis zouden willen helpen tijdens de verschillende evenementen. Denk aan het controleren van tickets, het begeleiden van publiek, het vermommen als “Scoop”, het helpen met opbouwen, verslaglegging tijdens evenementen, etc
HOEVEEL TIJD KOST HET
Dit gaat om een dag of misschien zelfs een paar uurtjes meelopen en helpen waar nodig. We proberen een poule op te bouwen met mensen die het leuk vinden om af en toe een handje te helpen en zo de Laren evenementen in de toekomst van dichtbij te ervaren.
WIE BEN JIJ
Je kan organiseren, overzicht bewaren en bent sociaal en communicatief vaardig.
CONTACT
Voor vragen kun je contact opnemen met: [email protected]
-
Infotafel
WIE ZIJN WIJ
De Infotafel is het informatiepunt tijdens competitie-zaterdagen. De infotafel zorgt ervoor dat iedereen zich welkom voelt op de club en van de juiste informatie wordt voorzien. De vragen die de Infotafel krijgt, gaan veelal over de wedstrijden, het wedstrijdformulier en de scheidsrechters, maar ook over andere zaken, zoals de kleedkamers, EHBO en gevonden voorwerpen. Ook melden alle teams en scheidsrechters zich aan bij de Infotafel.
WAT GA JE DOEN
Wij zoeken voor de Infotafel enthousiaste vrijwilligers die tijdens de competitie-zaterdagen achter de Infotafel willen zitten en de rol van gastvrouw (of -heer) op zich willen nemen. Het is heel gezellig om te doen en de leukste manier om de club te leren kennen!
Ook zoeken we een nieuwe Coördinator voor de Infotafel. Als Coördinator zorg je ervoor dat alle gastvrouwen/-heren 2x per jaar (najaar en voorjaar) hun beschikbaarheid opgeven en dat het rooster wordt gemaakt. Je enthousiasmeert iedereen en zorgt ervoor dat de nieuwe vrijwilligers goed worden ingewerkt. Ook ben je het aanspreekpunt bij problemen en zorg je ervoor dat opmerkelijke zaken worden gemeld bij de juiste personen/commissies binnen de club.
HOEVEEL TIJD KOST HET
Het betreft shifts van 2,5 uur per keer, zo’n 4 a 5 keer per jaar, meestal samen met iemand anders. Voorafgaand aan het najaars- en voorjaarsseizoen geef je per e-mail bij de Coördinator aan wanneer jij kan. Wanneer het rooster eenmaal gemaakt is, kun je altijd nog onderling ruilen. Het is dus heel flexibel!
De Coördinator heeft vooral even wat werk bij het maken van de roosters (begin najaar en begin voorjaar) en zorgt ervoor dat hij/zij op de zaterdagen bereikbaar is voor vragen of problemen.
WIE BEN JIJ
Je bent een vriendelijk, representatief en sociaal persoon, die graag klaarstaat voor anderen en oplossingsgericht te werk gaat.
Coördinator: je bent daarnaast ook goed in puzzelen en hebt gevoel voor schema's.
CONTACT
Voor vragen of om je aan te melden, kun je contact opnemen via: [email protected].
-
Wedstrijdsecretariaat
Ben jij goed in plannen, organiseren en houd je van puzzelen met schema’s? Dan is het Wedstrijdsecretariaat op zoek naar jou!
Als lid van het Wedstrijdsecretariaat help je bij het inplannen van wedstrijden voor zowel het veld als de zaal, zorg je voor een correcte planning en controleer je de uitslagen. Samen met het team zorg je ervoor dat alles op rolletjes loopt tijdens de competitie.
WIE ZIJN WIJ
Het Wedstrijdsecretariaat is belast met het inplannen alle wedstrijden voor het veld en de zaal. De commissie houdt zich bezig met de volgende werkzaamheden:
- Opgave teams aan KNHB
- Controle op planning en uitslagen wedstrijden
- Erop toezien dat er scheidsrechters worden geregeld (door de Arbitrage Commissie dan wel door de teams zelf)
WAT GA JE DOEN
Het Wedstrijdsecretariaat is op zoek naar extra leden, zodat de hierboven beschreven werkzaamheden zo goed mogelijk verdeeld kunnen worden. Het secretariaat bestaat idealiter uit 3 personen zodat de werkzaamheden kunnen worden onderverdeeld in de wedstrijden voor de jeugd, de senioren en de zaal.
HOEVEEL TIJD KOST HET
Het Wedstrijdsecretariaat is actief gedurende de competitiemaanden (als je veldwedstrijden indeelt, betekent dat van september t/m november en van maart t/m juni en als je zaalwedstrijden indeelt, betekent dat van december t/m februari). Gedurende de competitieperiode ben je er 1 à 2 uurtjes per week mee kwijt. De werkzaamheden kun je grotendeels uitvoeren in je eigen tijd.
WIE BEN JIJ
Je bent administratief een kei, werkt gestructureerd en heel precies. Je houdt van puzzelen en hebt gevoel voor schema's.
CONTACT
Heb je interesse of eerst nog wat vragen? Neem dan contact op met Annuschka Hartman via [email protected] of 06-31969732.